Značný pokrok
Stačí si dát vedle sebe auto z dnešní doby a vedle něj vůz starý třeba 25 let podobné třídy. Můžete si všímat všech možných rozdílů, a to v různých částech. Na automobilovém trhu totiž působí konkurence, která nutí výrobce stále se posouvat kupředu a přicházet na nová konstrukční a technologická řešení. Navíc jistou roli hraje také EU se zpřísňující se emisní normy.
Ovšem když se třeba podíváme na naši českou automobilu, tak jeden motor vydržel ve výrobě dost dlouho. Bavíme se o Škodách 742, protože ten začínal s objemem jednoho litru. Postupně se dočkal zvětšování objemu a dalších úprav jako je třeba zvyšování kompresního poměru a změna rozvodů ventilů. Následně se dočkal vstřikování, a to i toho vícebodového. Nakonec se ještě montoval do Fábie první generace jako 1.4 MPi, přičemž i zde se dočkáme jeho spolehlivosti. Dnes je trend u objemu opačný, protože se kvůli nemusím zmenšuje, vozy mají méně válců a výkon se dohání pomocí turbodmychadla.
Více cest
U některých vozů se už vůbec se spalovacím motorem nedočkáte. Dnes se totiž dost propaguje cesta elektromobilů. To, jestli je správná je jednou otázkou, přičemž lidé jsou zde rozděleni na dva tábory. Elektřina totiž často není vyráběna z obnovitelných zdrojů či jádra, baterie obsahují drahé kovy, vozy váží mnoho kilo a řada lidí nemá vlastní nabíječku. Dále je také potíž v tom, že pořizovací cena je oproti normálnímu pohonu o dost vyšší.
Na druhou stranu je zde méně mechanických součástí, servis není tak náročný a můžeme si užívat velmi slušné akcelerace. Běžně nemají elektromobily ani převodovku, takže nemusíme řešit řazení, což je třeba pro jízdu ve městě o dost příjemnější. Náklady na jeden kilometr jsou nižší. Je tedy na každém, aby si dal tyto a další pro a proti dohromady. Uvažovat můžete také o hybridu, který má nízkou spotřebu paliva, dobrou rekuperaci, nezávislost a elektromotory pomáhají.