Asi není třeba říkat, že adresa sídla společnosti je veřejná, a každý z nás ji může najít na internetu. Mnozí pak podle ní také posuzují firmu jako takovou, nebo si podle toho alespoň utvoří první dojem. Je tedy jasné, že bychom se měli snažit, aby byl co nejlepší. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je výběr vhodné lokality pro naše sídlo. Je jedno, jestli bude klasické nebo virtuální, vždy by mělo být v reprezentativním prostředí. Ovšem to, co je tím myšleno, se může značně lišit.
Pokud chceme mít velkou firmu, která obchoduje i se zahraničím, pak lokalita v centru Prahy je bezesporu tím nejlepším, byť drahým řešením. Ukazuje jednak na profesionalitu a také na to, že svou firmu bereme skutečně vážně. Věřte, že například zapadlá neudržovaná okrajová čtvrť malého městečka by stejný dojem neudělala.
Avšak v případě, že chceme mít malý, rodinný podnik, například restauraci s důrazem na domácí či tradiční kuchyni, pak je lepší, když namísto skleněných kancelářských budov budeme sídlit například v rodinném domku.
I zde by však mělo platit, že okolí bude čisté a spořádané, a že nebudeme při schůzkách rušeni například křikem opilců. Samozřejmě historické centrum malého města bývá často ideální, avšak vhodnou polohu lze najít i na vesnici. Jen je zde potřeba větší propagace, aby nás zájemci našli.
Poslední variantou, která může nastat, je, že máme výrobní podnik. V takovém případě je pro nás ideální industriální zóna na okrajích měst, neboť kvůli emisním i hlukovým limitům nelze výrobu umístit do obytné zóny či do centra.
Samozřejmě, každý případ je jedinečný a musí být posuzován individuálně. Proto je potřeba, abyste i vy popřemýšleli, která varianta bude pro vás ta nejvhodnější, a to v rámci vašich finančních možností. Na ty bychom totiž také neměli zapomínat, neboť peníze jsou pro každého podnikatele velmi důležité.